Съветски военен самолет от 1970 г.
Материал - пластмаса;
Декалии, инструкции за монтаж – да; Мащаб - 1:48; Брой
цветове - 2; Брой части - 147;
Дължина – 40 см; Размах – 28,5 см; Възраст – 10+.
През първата половина
на 60-те години на миналото столетие от
канцеларията на П.О.Сухой излезли с
решение за менителността на геометрията
на крилата на доказалия се
изтребителя-бомбардировач Су-7.
При създаването на
експерименталният самолет Су-22 (Су-7ИГ)на почти непроменненото тяло сложили
крила , чиито външни части се приближавали
към тялото или се изправяли перпендикулярно
на него, в зависимост от характера на
летенето. След, няколко години изпитания
през 1970 г. започнало серийното производство
на новия тип под означението Су-17,
респективно Су-22 за експорт. След
натрупания практически опит от
експлоатацията било след 2 години
съществено променена предната част на
тялото и постепенно други дребни промени,
като се стигнало да модернизирания тип
Су-17М (Су-22M).
Основната конструкция
била и по-нататък усъвършенствана и
така постепенно възникнали версиите
Су-22M2, M3 a а
от 1980 също M4.
При
Су-17M4/Су-22M4 има една външна разликата
с М3 в това, че топлообменника в преходната
част на гребена е с характеристични
вход и два странични изхода. Машината
е за ниски скорости няма регулеруем
входен конус. Тази версия първа имала
бордови компютър за навигасионната и
оръжейната система.