Американски военен самолет от Втората
световна война.
Материал - пластмаса;
Мащаб - 1:72; Брой цветове - 3; Брой части -
45; Дължина – 12,8 см; Размах - 13,6 см; Възраст
– 8+.
Curtiss
P-40 е създаден през 1938 г. като отговорна
изискванията на американските
военновъздушни сили (USAAF) за
височинен прихващач-изтребител с
преистройството на типа Р-36А. Били
сменяни няколко мотора, но се променил
само изгледа на носа на самолета,
остъклената кабина и въоръжението. Така
възникнали редица версии, чийто връхе
варианта Р-40N. Последен,
значително различен бил тип Р-40Q, който обачи не бил пуснат
в серийно производство.
Curtiss P-40К
бил разработен през 1942 г. на базата на
версията P-40 Е с смяна на двигателя Allison
V-1719-73 (F3R) с
съществено по-мощния Allison
V-1719-73 (F4R). По-мощният
мотор предизвикал проблеми в стабилността
на самолета при старта. Най-простото
решение било увеличаването на килната
повърхност с къс преход до фюзелажа.
Така били направени първите 800 Р-40К-1 и
Р-40-5. Следващите 500 машини серии К-10, К-15
и Р-40F с
двигател Packard-Merli, този
проблем бил решен чрез продължаването
задната част на фюзелажаи изместване
на веритикалния опашен стабилизатор
с 50,8 см. Curtiss P-40К били използвани в
областта на Средиземно море, на Средния
и Далечен езток, в Тихоморието, Альска
и Алеути. От 2799 произведени броя,
Великобритания получила 192 броя Curtiss
P-40К, под собствено означение Кittyhawk
MkIII. Другият
най-голям потребител бил Съветския
съюз, който получил част от 2069 Р-40 във
върсия К.
Въпреки,
че Р-40 не постикнали предварително
предполаганите постижения станал първия
американски серийно произвеждан
едноместен изтребител. Произведени са
13738 броя.