Добавена 27 май, 09:59 ч.
Разработени теми за държавен изпит НБУ - Управление на бизнеса
50 лв
Доставка: Купувача
Състояние: Използвано
Описание
Бакалавърска програма „Управление на бизнеса и предприемачество“
Изработени 15 теми - 150 страници общо;
(бакалавърска степен)
1. Икономика и бизнес управление. Приложение на принципите на макро- и микроикономиката при управлението на бизнеса. Измерители на икономическата активност - брутен вътрешен продукт, брутен национален продукт, чист национален продукт, национален доход, разполагаем личен доход. Номинален и реален БВП. Дефлатор на БВП. Бизнес цикъл, безработица, инфлация.
2. Пазарни структури и конкуренция в условията на глобализация. Характеристики на пазарите и детерминанти на потребителското търсене. Фактори, крива и еластичност на търсенето. Маркетингов подход за оценка на търсенето. Предлагане – фактори, еластичност и пазарно равновесие. Сегментиране на пазара и позициониране на продукта. Конкурентно поведение на фирмите и видове пазарни структури. Видове конкуренция и ефективност.
3. Развитие на мениджмънта като научна дисциплина, теория и практика за ефективно управление на организациите – основни понятия за субект и обект на управление, бизнес и инстиуционално управление, стратегическо, тактическо и оперативно управление. Еволюция на управленското мислене (принос на различните школи, направления и концепции). Влияние на количествените, процесните, системните и ситуационните подходи. Нива на управление и функции на управление. Предметни функции (функционални направления) на управление - маркетинг, производство, финанси и персонал.
4. Стратегически мениджмънт - цели и задачи. Характеристика и класификация на целите. Управление чрез цели. Същност на стратегическото моделиране. Избор на стратегия – методи и техники. Стратегическо планиране – еволюция, същност и техники. Институционално изпълнение на стратегията.
5. Оценка на изпълнението на стратегията. Оценяване на резултатите - икономически, производствени и организационни. Оценяване на управлението на стратегическия процес (изпълнение на стратегическите решения; изпълнение на ключовите задачи; характеристики на изпълнимост на стратегическите планове; управлението на човешките ресурси).
6. Същност и методология на бизнес анализа. Предмет, функции, задачи и обхват на бизнес анализа. Методи и способи на бизнес анализа. Информационна база на бизнес анализа. Организация на анализа на дейността на стопанската организация. Специфични /традиционни/ методи използвани в бизнес анализа: метод на сравнението, метод на разстоянията, метод на коригираните величини, методи за изследване влиянието на факторите, метод на детайлизацията и др. Математически и статистически методи използвани в бизнес анализа. Финансово-инвестиционни методи. Графични методи.
7. Динамика и основни принципи при организационното моделиране. Модел на целево - адаптивна организация. Типове организации - базови организационни модели, хибридни и нови организационни форми. Силните и слаби страни на различните видове структури. Организационна диагноза – същност и алгоритъм на изпълнение. Проектна задача:
8. Предприемачество и бизнес. Същност и концепции за предприемачеството. Бизнес среда и предприемачески екосистеми – компоненти, модели и развитие. От предприемаческата идея до бизнес възможността. Бизнес моделиране и предприемачески стратегии. Развитие на предприемачеството - растеж и интернационализация. Видове предприемачество – социално, на жените, семейно, корпоративно, академично.
9. Същност на организационното поведение (ОП) като научна област и академична дисциплина. Основни идеи, етапи и тенденции в развитието на ОП – изменения и перспективи на съвременните организации, измерения на новата парадигма и аспекти на ОП. Подходи и модели за изследване на културните различия в ОП. Концептуални модели на управление и ОП – културна стимулация и управленски стилове.
10. Мотивацията – основни модели и теории. Какво означава да мотивираме в организацията? Специфика на мотивацията в индивидуалното и груповото поведение. Взаимовръзка с теориите и подходите за изучаване на личностните особености в организацията; външни и вътрешни детерминанти; личностни комплекси и организационна ефективност. Външни рамки на системата за стимулиране.
11. Управление на груповите процеси в организацията. Същност, характеристики, модели и подходи за функционирането на организациите – организационни структури, дизайн, групова динамика и екипи. Власт, мениджърски и лидерски стилове. Организационна култура - инструментариум за изследване. Видове организационни комуникации, комуникационен процес (елементи и етапи), междуличностни ефекти и бариери.
12. Управление на проекти – основни положения. Същност на проектите. Потребност от проекти. Дефиниция на проект. Сравнение на проекти и операции. Структурен подход за управление на проекти - предназначение, контекст и принципи за управление. Цели на проекта, управленски процеси за постигане на целите, нива на проекта. Жизнен цикъл на проекта.
13. Управленски характеристики и особености на иновационния процес. Зависимости: предприемаческа дейност - нагласи - иновации. Иновационни принципи. Структура и съдържание на иновационния процес. Фази на иновационния процес на фирмено равнище. Иновационни стратегии. Иновационни проекти. Организацинно развитие и иновации.
14. Управление на човешките ресурси – система от елементи, етапи и зависимости. Модел „7S” на Ф. Маккинзи - методологическа основа на системата за стратегическо управление на персонала. Регламенти и стандарти - организационни структури и управленска документация. Проучване на потребностите и планиране на персонала. Подбор, разпределение и организация на труда. Управление на индивидуалното изпълнение и кариерата – оценяване, обратна връзка, атестиране, обучение, менторство и коучинг.
15. Управление на промените и организационно развитие - типове ситуации за организационна промяна и отговорности на мениджърите. Модели и стратегии за справяне със съпротивата срещу промяна. Система за управление на „хаотиката“ и турболентността на съвременните организации в бизнеса – осем стъпки за успешна промяна. Етични измерения и корпоративна социална отговорност.
гр. София
София-град
София-град
![Карта](/img/mV2/map-ad.png)
разработени
разработени теми
разработени теми за държавен изпит
разработени теми по английски
разработени теми по биология
разработени теми по география
разработени теми по история
разработени теми по история на българия
разработени теми по литература
теми за държавен
търсене и предлагане
държавен изпит
Преглеждания: 3662