Учебникът “Медийно аудио- и аудиовизуално право” анализира основните институти на медийното аудио- и аудиовизуално право – програма, каталог, предаване, реклама, спонсорство, позициониране на продукти, радио- и телевизионен пазар. Разглежда правния статус на доставчиците на медийни услуги и дискутира средствата за принудително въздействие на “Съвета за електронни медии” при осъществяването на надзорната дейност. Съществено място е отредено на съдебната практика, натрупана в периода 2001 – 2014 г., която тълкува опита на надзорния орган по прилагане на “Закона за радиото и телевизията”. Има интердисциплинарен характер и използва понятийния апарат както на правото като наука, така и на обществените комуникации. Учебникът е предназначен за специалистите по право, масови комуникации, продуцентство, журналистика и връзки с обществеността.
Райна Николова е доктор по административно право и административен процес от 2004 г., доцент по административно право и административен процес от 2007 г. и от 2010 г. е доцент в департамент “Право” на “Нов Български университет”. Работи като юрисконсулт и административен директор на “Българската национална телевизия” (1997 – 2003 г.). Член на “Съвета за електронни медии” (2004 – 2010 г.). Водещ одитор по стандарт “ISO” 001:2008. Член е на “Комисията по журналистическа етика” от 2014 г. Автор е на редица монографии, студии и статии в специализирания научен и периодичен печат. Съставител е на сборници с нормативни актове, документи и случаи от съдебната практика.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Използвани съкращения
Предговор
Общи приложения
- Понятие за медийно аудио- и аудиовизуално право
- Възникване и развитие на българското медийно аудио- и аудиовизуално право
- Източници на медийното аудио- и аудиовизуално право
- Система на българското медийно аудио- и аудиовизуално право
Медийни аудио- и аудиовизуални услуги
- Конституционноправни аспекти на свободата в медийната дейност
- Административноправна регулация на медийните аудио- и аудиовизуални услуги
- Саморегулация и съвместна регулация (корегулация) на медийните аудио- и аудиовизуални услуги
- Медийните на медийните аудио- и аудиовизуални услуги – същност, обхват, видове и съдържание
- Достъп до медийни услуги
Субекти на медийните услуги
- Доставчици на медийни аудио- и аудиовизуални услуги
- Обществени доставчици на медийни услуги
- Търговски доставчици на медийни услуги
Редакционно съдържание
- Програма
- Каталог
- Предаване
- Принципи на медийните услуги
Търговско слово
- Търговско съобщение
- Реклама. Самопромоция
- Спонсорство
- Позициониране на продукти
- Радио и телевизионен пазар
Надзор
- Правно положение на медийния регулаторен орган
- Състав, конституиране и мандат
- Компетентност
- Организация на дейността
- Актове – същност и видове
- Административна принуда
- Заключение
- Библиография
Приложения
- Списък на решенията на “Конституционния съд” на Република България
- Списък на актове на “Съвета за електронни медии”
- Списък на предприятията по 9а, ал. 1 от ПЗР на ЗРТ
- Списък на предприятията по 9а, ал. 2 от ПЗР на ЗРТ
- Списък на предприятията по 9а, ал. 3 от ПЗР на ЗРТ
Азбучен показалец