Практически техники за справяне с дислексията в живота.
Книгата е предназначена за хората с дислексия, техните родители, приятели и близки. Тя обяснява същността на това специфично нарушение на способността за учене и предлага задълбочен поглед към настроенията и поведението на детето с дислексия. Представените в книгата техники за компенсация са ценен помощник и за дислексиците в по-напреднала възраст, за да могат да изградят и да живеят пълноценен живот.
Авторът Майк Томас – самият той с дислексия, цял живот търси начини да преодолее трудностите от своето увреждане. Завършил е Физиологична психология и е преподавал на дислексици в училището към Клиниката по психология на Калифорнийския университет в Лос Анджелис. По-късно обучава деца и младежи – със и без дислексия, от начална, средна и гимназиална степен.
Шрифтът на кирилица Adys, разработен специално за дислексици от графичната дизайнерка Кристина Костова, се използва за първи път в цялостното оформление на книга за широката аудитория – още един значителен принос и смела стъпка за разбиране и преодоляване на различията.
“Няма по-верен радар за достойнствата на една книга от мнението на читателите ѝ. Като човек без дислексия книгата на Майк Томас провокира у мен много прозрения заради широкия спектър от практически принципи, които могат да бъдат използвани за справяне със сложността на живота – както от дислексици, така и от хора без дислексия.
Успешният дислексик ми разкри и други начини за учене. Нека си признаем – тези от нас, които четат, са много по-напреднали от онези, които не четат, а четенето заема централно място при дислексията. Да се научим как да учим, да видим общата картина при овладяването на който и да е предмет, е от ключово значение за успеха в живота на всеки от нас – и най-вече за хората със затруднения в ученето. Ако започнем отрано в училище, можем да служим по-добре на всички наши деца в еднаква степен. Може да успеем да помогнем на всяко едно от тях да стане наистина всичко, което може да бъде.”
Черил Каснер
СЪДЪРЖАНИЕ:
Въведение
Предговор
Дислексия
- Към родителите
- Дислексия – определение, теории и лечение
Назад към началото
- Моите ранни години
- Как се научих да компенсирам
- Четенето: ключът към успеха
- Четвърти клас… за първи път
- Четвърти клас… за втори път
- Фокус: учението е въпрос на внимание
- Стилове на учене и стилове на преподаване
- Два вида знание
- Голямата идея
- Да се научим как да учим
Да се научим как да учим
- Научният метод
- Обединяващият принцип за решаване на проблеми
- Решаване на проблема с четенето на глас
- Подготовка за университет
- Първи курс в университета
- Ръководство за писане при дислексия
- Как да учим по-умно, не по-усилено
- Един по-добър начин за учене
- Учене чрез мултисензорно въвеждане
- Клиниката по психология на калифорнийския университет
- Разработване на програма за детето с дислексия
Съвети и трикове
- Организиране и определяне на приоритетите
- Дислексици, използващи компютри в училище и в бизнеса
- Настолно (компютърно) публикуване
- Програмирано обучение
Въздействието на нелекуваната дислексия върху личността и обществото
- Дислексично ли е детето ми?
- Децата без късмет
- Затворници на бедността
- Житейска неспособност
- В обобщение
Благодарности