Или вашето умствено изостанало, бавноразвиващо се, епилептично, аутистично, атетоидно, хиперактивно, страдащо от дефицит на вниманието, церебрална парализа, забавено развитие, от синдрома на Даун дете.
В тази забележителна книга Глен Доман дава истинска надежда на хиляди деца, които са били обявени за обречени и осъдени на живот в институции.
Авторът обяснява защо старите теории и техники са се провалили; излага философията на Институтите за изследване на достиженията на човешкия потенциал и революционния им подход при лечението преди всичко на мозъка, а не толкова на тялото; разказва за изследванията, проведени от екипите му по целия свят, за техните пробиви и неуспехи в оздравяването на деца с мозъчни увреждания, както и за усилията им да усъвършенстват лечението на мозъчните травми.
Представени са животоспасяващи техники и инструменти за измерване и за подобряване на подвижността, езика, мануалното, зрителното, слуховото и тактилното развитие и уникални методи за структуриране, моделиране и мотивация – всичко това като допълнение към индивидуалната домашна програма на Институтите, в която родителите и любовта към детето са жизненоважни елементи.
Глен Доман (1919 – 2013) е американски физиотерапевт, пионер в областта на лечението на деца с мозъчни увреждания. През 1955 г. основава добилите световна известност Институти за изследване на достиженията на човешкия потенциал и заедно със своите екипи повежда безмилостна битка за създаване и усъвършенстване на програми за оздравяване на деца с мозъчни увреждания. Конкретните резултати от тази дейност представя в международния бестселър Как да отглеждате вашето дете с мозъчно увреждане. Автор е и на популярната поредица Нежната революция: Как да научим бебето си да чете, Как да умножим интелигентността на бебето си, Как да дадем на бебето си енциклопедични знания, Как да научим бебето си на математика и други.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Благодарности
Предговор
Въведение
Децата с мозъчни увреждания днес
1940 – 1950. Десетилетие на отчаянието
- Темпъл Фей
- Потопен дълбоко в сърцето на мозъчните увреждания – и в отчаянието
- Започва да се оформя изследователски екип, 1947 – 1950
- Да стреляш наслуки
1950 – 1960. Десетилетие на открития
- Несполуката се превръща в постоянен спътник
- Търсим помощ и така израстваме
- В търсене на нормалността
- Подът
- Блокада на пътя – травмата
- Моделиране
- Въпросът за приемането и предаването на информация
- Раждането на Институтите
- Сетивността и важността ѝ за движението
- Дишане
- Подлагаме го на изпитание
- Реч
- Четене
1960 – 1970. Десетилетие на развитие и разширяване на дейността
- Търсим къде е прекъснат цикълът
- Затваряме пролуката в цикъла
- Какво се случва в тялото? Функцията определя структурата
- Какво се случва в мозъка? Функцията определя структурата
- Смъртта на Темпъл Фей
- Родителите не са проблемът: родителите са отговорът
- За мотивацията
- Кой е с мозъчна травма? Кой не е?
- Колко са децата с мозъчни увреждания?
- Какво причинява мозъчната травма?
- Минало, настояще и бъдеще на детето с мозъчно увреждане
От 1970 година до наши дни. Бъдещето
- Началото на края
- А сега накъде?
- Отговорът е в семейството
- Резултатите – единственото, което има значение
Приложения А и Б
Препратки
Литература