От авторката на “Самостоятелното дете, или как да стана “мързелива майка”.
Носна кърпичка, трамваен билет, букет есенни листа или най-обикновена локва – какво е общото между тях? Според авторката всички те, както и много други най-обикновени предмети и дейности, могат да допринесат за хармоничното развитие на малчуганите от 1 до 6 години. Стига майките им да са истински емоционално ангажирани, да следват интересите на рожбата си и да не пропускат множеството възможности за пълноценно общуване с нея. Защото всяка разходка, всеки непринуден разговор с детето може да стане извор на невероятни открития.
В тази книга Анна Бикова – психолог, педагог и автор на бестселъра “Самостоятелното дете, или как да стана “мързелива майка”, дава много полезни идеи за игри и забавления на родителите, които с подръчни средства могат да ускорят всестранното развитие на децата си (физическо, емоционално, творческо, интелектуално), дори без скъпи играчки и специализирани занимания. Нужни са само желание и въображение.
С присъщото си сладкодумие, чувство за хумор и познаване на особеностите на всяка възраст от 1 до 6 години, Анна Бикова ни показва с много конкретни примери посоката, в която супер заетите днешни родители да насочат усилията си, без да отделят специално време и средства за това.
Анна Бикова е психолог, педагог и популярен блогър. Идеята за книгата се ражда, след като Бикова публикува мнението си във форум на руски сайт. Авторката е убедена, че похватите на “мързеливата майка” ще ни приближат към целта – да направим децата си самостоятелни, инициативни и отговорни.
СЪДЪРЖАНИЕ:
Увод
И все пак как точно да развиваме детето
- “Копай, зайче, копай”
- Най-обикновена развиваща разходка
- Първата енциклопедия
- Как да изберем школа за развитие
- Кога родителите са за предпочитане пред школата за развитие
- Второто дете
- Обучение или развитие
- Системното мислене
- Основни принципи на развитието на системното мислене
- Основни принципи на развитието на творческото мислене
От една до две години
- Откъде се вземат умните деца
- Игри с кърпичка
- Детето ми не говори
- Как да му помогнем да проговори
- Реч на краищата на пръстите
- Не просто приказки
- Да включим нагледността
- Интелектът – той не е само букви
- Защо е толкова важно да тропаш по тенджерата
- “То не иска да моделира с мен”
- Импровизации на тема играчки-сортери
- Как да се мотивираме за занимания с детето
- Защо да учим детето да пада
От три до четири
- Нейно величество Играта
- След три не е късно
- Детето обича ли да се учи
- “Родителите ми не са играли с мен…”
- Какво да правим с детските емоции
- Котепедагогика
- Защо да учим детето да рисува
- Развитие на творчеството
- Основното в творчеството на детето не е резултата, а процесът
- Оцветяването убива ли творчеството
- Детското творчество и границите на позволеното
- Да отгледаш полиглот
- Развиващият потенциал на детето
- И какво порасна
- За важността на общуването. Експеримент с грах
- Тренинг за постигане на целта за четиригодишно дете
- Как географията обядва с нас
От пет до шест
- Есенните листа като развиващ ресурс
- Дугудот плюс дугудот
- Нашата математика: Какво общо има котката
- Скорост на изяждане на сладкиш
- Кога вирусните заболявания не пречат на развитието
- Развиващи игри с тетрадка
- Терариумът
- Ползата от ръчния труд за развитието на мисленето
- Мечтите като импулс за развитие
- Калориите и развитието през чувството на глад
Вместо заключение: Какво трябва да знае детето