Добавена 20 мар, 13:18 ч.
9,99 лв. - Фредерик Бегбеде
5 лв
Доставка: Купувача
Състояние: Използвано
Вид: Други
Описание
Отлично запазена книга.
За изданието
- ИздателствоПулсио
- Град на издаванеСофия
- Година2003 г.
- ЕзикБългарски
- Страници253
- КорициМеки
- Преводачот френски Анна Стоянова
- КатегорияЧужда проза
- Дебелина (мм)15
- ISBN9549138917
Авторът изисква да даде за заглавие на книгата нейната цена, а това е начин да се каже ясно и високо, че в света в който живеем, парите, са върховната цел. Издаден на 22 езика, скандалният бестселър "99 франка" предизвика фурор сред професионалната рекламна общност и сред широката публика. Българските читатели също имат възможност да се запознаят с тази рядко увлекателна, смешна, трагична и ...цинична книга!
"Животът беше превзет от сутиени, замразени храни, шампоани против пърхот и самобръсначки с тройни ножчета. Човешкото око беше изкушавано повече от всякога: изчислено е, че от момента на раждане до 18 годишната си възраст всеки индивид е изложен средно на 350 000 реклами. Човекът от Западния свят е подложен на 4 000 комерсиални/рекламни съобщения на ден."
За френския писател това не е суха статистика от продължителната му работа в рекламната сфера. Навлязъл в нейния свят на манипулация, той се отвращава от него, осъжда го и неспособен да промени сам нещата, се чувства длъжен поне да ги опише - " ... Желателно е да се постараеш да бъдеш мил, но аз не искам да изопачавам истината." "В света, за който ще ви разкажа, критиката се храносмила, нахалството се насърчава, доносът е възнаграден, оплюването е организирано." Скандалните разкрития, които прави предизвикват уволнението му, а публикуването на книгата за малко да бъде спряно по съдебен път.
Фредерик Бегбеде ни разкрива добре пазените тайни на капитализма, в който живеем, а това не е по вкуса на тези, които са виновни за световната човешка мизерия. Той описва живота в една рекламна агенция. Неговият герой Октав Паранго е тридесет годишен наивен циник с професия измисляч на лозунги и с порок: кокаина."Мням, мням...толкова е хубаво да прониквам в човешкия мозък", споделя Октав.
Възниква въпросът осъзнават ли потребителите, че са подвластни на рекламата, че хората от този бранш не желаят тяхното щастие, защото щастливите хора не консумират. За тях "всичко е за продан: любовта, изкуството, планетата Земя, вие, аз".
Фредерик Бегбеде е на мнение, че консуматорът трябва да бъде уважаван. И ако това се превърне в изискване за рекламата, тя би служила по-добре както на себе си, така и на потребителите. Стремежът му да внесе промяна в тази насока го вълнува дълбоко. "Смятам, че светът е грозен и пиша, за да го направя по-красив", а това е свързано и с желанието да бъдем по-добри. Авторът е и известен съвременен френски Дон Жуан, който ни предлага книга, пропита от носталгия по една романтика, от която ни е страх: "Ти си като вятъра, който кара цигулките да свирят и отнася надалече парфюма на розите". Изграден от противоречия романът е смешен, забавен и приятен за четене.
гр. София
София-град
София-град
Преглеждания: 40