От аналоговия свят до цифровата вселена.
“Тази книга е не само изключително актуална, но може да бъде определена и като фундаментална, защото е свързана с настоящето и бъдещето на журналистиката и медиите. Трансформациите, настъпили в журналистическото съдържание през последните две десетилетия, са революционни и очертават основните насоки за развитие на професията. Оригинално е и авторското хрумване, с което се проследяват процесите на трансформация на медийното съдържание чрез анализ на промените в 5-те елемента от Модела на Харолд Ласуел.”
доц. Светла Цанкова, катедра Медии и обществени комуникации, УНСС
“Държите в ръце книга, с която ще минете през бурното развитие на медиите в епохата на социалните мрежи и ще се замислите накъде върви обществото ни в тези бурни времена. Евелина Андреева по лек и достъпен начин поднася сложните процеси, често неразбрани, застъпващи се, объркващи ни, на трансформация на медийното съдържание и на професията журналист. Тази книга е задължително четиво за ориентиране в дигиталната медийна джунгла и случващото се в нея тук и сега.”
д-р Жюстин Томс, департамент Медии и комуникации, НБУ
“C прецизното перо на изследовател Евелина Андреева разглежда детайлно всяка от смъртоносните рани, които допусна журналистиката, всяка от малките битки, които изгуби, за да стигне до днешния ден. До потапянето на всеки от нас в океана от информация, с мъртвото течение на фалшивите новини, с допаминовото вълнение на бързите кликове и фата моргана, измамното лустро на лесното обяснение.
С наблюдателния си агенционен поглед, авторката оглежда местопрестъплението и забелязва улики, които рисуват историята на тази предизвестена медийна реалност. Допълва щрихите и дори дава рецептата за спасението, написана след задълбочен и многостранен анализ.”
Георги Караманев, Дигитални истории
СЪДЪРЖАНИЕ:
Предговор
Теоретичен обзор
- Журналистическо съдържание – определения, характеристики, измерения
- Данни и информация – суровина за производство на съдържание. Теория употреба-удовлетворение и Теория за зависимостта
- Архитектура на съдържанието
- Географски и малцинствени измерения на съдържанието
- Белият шум като цензура и пазарно ориентираната журналистика
- Трансформации – определения
- Трансформация на комуникацията. Езикът на комуникацията
- Трансформация на медиите в резултат на големите технически открития
- Правило на 30-те години
- Трансформация на комуникацията. Езикът на комуникацията
- Трансформация на информационната среда и медийното общуване
- Раждането на Петата власт
- Новите типове комуникация
- Раждането на Петата власт
Трансформация на Модела на Ласуел в Комуникация
- Модел на Ласуел
- Трансформация на производителите на съобщения – коамуникаторите
- Типове източници на информация
- Информационни агенции
- Собствени репортери и анализатори
- Прессъобщения (чурналистика)
- Блогъри
- Инфлуенсъри
- Подкастъри
- Аматьори комуникатори в социалните мрежи
- Изкуствен интелект
- Информационни агенции
- Трансформация на съобщението
- Журналистика на Големите данни (Big Data)
- Жанрове хибриди
- Бранд журналистика
- Журналистика на Големите данни (Big Data)
- Трансформация на комуникационните канали
- Новите комуникационни канали – хранителна среда за конспиративни теории и загуба на авторско право
- Типология на новите комуникационни канали според начина на формиране на съдържание
- Новите комуникационни канали – хранителна среда за конспиративни теории и загуба на авторско право
- Трансформация на потребителите
- Потребители редактори
- Потребители разпространители
- Потребители редактори
- Ефект на въздействие на комуникационния процес
- Трансформация на медийното въздействие
- Трансформации на функциите на журналистиката
- Трансформация на медийното въздействие
Съдържание, медии и аудитория на бъдещето
- Съдържание на бъдещето
- Бизнес модели на бъдещето. Новини по абонамент или безплатни новини
- Потребители на бъдещето
Заключение
Използвана литература